Het verzorgen van de bedrijfsadministratie




Afbeelding invoegen

Wat zijn de administratieve taken van de ondernemer ten behoeve van de financiële administratie?

  • Het maken van een wekelijks omzet overzicht, met de hand of met de computer, met daarin de omzet per omzetgroep en de afdracht aan de bank van pin- en chip- betalingen.
  • Het bijhouden van een eenvoudig kasboek - ook dit kan handmatig of met de computer. Uiteraard moeten de betalingsbewijzen bij het kasboek bewaard worden.
  • Het verzamelen van bank- en/of giro- afschriften met de bijbehorende facturen of andere betalingsbewijzen.
 

Bovenstaande gegevens worden door de ondernemer verzameld en eens per maand of kwartaal aan ons aangeleverd. Wij verwerken dit in de financiële administratie, en rapporteren daaruit het volgende:

  • Een balans en een winst-en veliesekening (eens per maand of eens per kwartaal)
  • Een overzicht van de omzet per omzetgroep, met eventueel de bijbehorende inkoop.
  • Andere, op verzoek van de ondernemer te maken rapportages.